söndag 6 februari 2011

Beställa mössa? Lite priser...

Kul att du hittat hit!!! Hoppas du blir inspirerad eller sugen på att göra en beställning!!

Jag har nyligen börjat att sy mössor mm till försäljning. Jag syr mest i dubbel trikå (jersey, interlock) men kan även sy i fleece. Ang leveranstider så är det svårt att säga exakt. Livet i övrigt ska ju också fungera... men ca två-tre veckor får du räkna med. Inom denna tid ska jag hinna sy... du betala och posten leverera. (Använder mig av postens portotabell... 12 kr/ mössa.)

     Så här beställer du:
  1. Mät huvudomfånget på den person som mössan ska passa (om du kan, kanske svårt om det är present) annars uppge åldern. Har ni önskemål om höjd också? Tätt intill huvudet eller lite baggymodell? "Kronmössa" eller vanlig? (Kanske finns en annan mössa som du kan mäta bra höjd/bredd på?) 
  2. Vilket tyg ska mössan vara i? Skriv det namnet som jag namngett tyget.
  3. Applikation? Skriv siffran som uppges bredvid.
  4. Namn på mössan? (använder svart textilfärg) Vilket?? Var på mössan ska det sitta? Lodrät eller vågrät? Var noga med stavningen!! 
  5. Maila mig dessa uppgifter på elin1978@gmail.com skriv vem du är som beställer. Leveransadress?
  6. Se så att jag returnerar ditt mail inom några dagar... då har jag tagit upp din beställning.
      Priser
     80 kr/pannband
     80 kr/dregglis/scarves
     120 kr/mössa
     +30 kr för en applikation
     +10 kr för pärlor
     +30 kr för namn/tryck
     +30 kr för vuxenstorlek eller lång baggymodell till barn ( >25 cm i höjd)
     + ev frakt enl postens portotabell

När mössan är klar får du ett mail där ett kontonummer står och vilken summa du ska betala. När pengarna kommit in på kontot skickas mössan till dig!! Glöm inte uppge ditt namn vid betalningen!!!

Mössan kan tvättas i 40 grader. Om du beställer en namnmössa får du gärna fixera textilfärgen en gång till genom att stryka någon minut med bomullsvärme utan ånga på baksidan av trycket.

Om det uppstår problem med mössan... den kanske inte passar enl önskan eller en söm råkar gå upp... Maila mig så kan vi säkert lösa problemet!!

Tack!!

Vänliga hälsningar Elin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar