torsdag 20 januari 2011

Här har ni lite mössor..

Det är så kul att det är många som läser på bloggen. Har fått in en del beställningar och lite tygönskemål.
Har förstått att det inte gått så bra för vissa att skriva kommentarer... nu har jag gjort en ändring i inställningarna så nu hoppas jag att det ska gå bättre! Testa gärna!

Jag har sytt en del mössor, mest för att ha som modell och test av olika storlekar. Det är ju inte så lätt att hitta rätt storlek alltid. Bäst innan beställning är att mäta barnets huvudomfång så får jag en liten storleksanvisning. Bäst är ju om man redan har en mössa som sitter perfekt. Då vill jag veta både bredd och höjd på mössan. Ska mössan sitta tajt mot huvudet eller lite pösigt som de mössor jag visat?

                                       Här är lite mössor som finns klara...

Till en liten... ca 19 cm i bredd 

Passar min 4-åring perfekt... ca 23 i bredd

Till en 2,5-årig kille i Helsingborg. Ca 20cm i bredd


Två tjejmössor. En på 22cm och en 23cm typ. Gissar på att de passar en 4-åring och ca 6-8-åring.

En till på 22 cm.

Tyget som jag visade i mössan ovan finns också i denna färgkombination.
                                    Finns det intresse för dessa mössor så får ni höra av er!!
                                     Hoppas det fungerar med att lämna kommentarer nu!!

3 kommentarer:

  1. Ja, eller så passar de en 2-åring med lite större huvud :) Kram

    SvaraRadera
  2. Åh vad fina mössor du sytt Elin!
    Jag kommer beställa en vårmössa till Hilda och en till Emilia framöver. Ska bara kolla upp vika färger deras vårjackor blir! Återkommer!

    SvaraRadera
  3. Elin.. Dessa tygerna menar jag.
    Det med vit botten och hjärtan. Dom som du gjort på 23 och 23 cm...
    Sen menar jag det rosa/röd randiga tyget som passar din 4åring perfekt.. Är du med då :) ?

    SvaraRadera